100% WINDENERGIE, INZET LAADPALEN EN PLAATSING VAN ZONNEPANELEN.

De verkoop van elektrische auto’s stijgt, waardoor Van Hooff steeds meer elektriciteit verbruikt. Daarnaast wordt het productieproces van auto’s steeds duurzamer, vooral omdat consumenten vaker voor een duurzaam product kiezen. 

In samenwerking met Scholt Energy was de eerste stap het verduurzamen van het eigen energieverbruik. Voor het volledige elektriciteitsverbruik van Van Hooff wordt 100% Nederlandse windenergie ingekocht. Daarnaast zijn we bezig met het compenseren van de CO2-uitstoot en het plaatsen van zonnepanelen. Ook willen we samen met Scholt Energy onze vestiging voorzien van laadpalen (AC en DC) voor de elektrische auto’s.

BIJ VAN HOOFF BMW EN MINI ZIT DUURZAAMHEID IN DE GENEN.

Elektrisch en hybride rijden zijn sterk in opkomst. Maar duurzaamheid behelst véél meer dan dat. Het draait ook om gedegen en eerlijk advies geven over ‘groen rijden’, vanuit een duurzame relatie meedenken met klanten en als dealer actief werk maken van duurzaamheid.” Ab van Hooff van Van Hooff BMW en MINI in Veldhoven vat het kernachtig samen: “Duurzaamheid moet je gewoon doen.”

“Wat enorm helpt is dat BMW heel nadrukkelijk focust op duurzaamheid en dat dit kernthema volledig opgenomen is in de bedrijfsstrategie,” licht Abs opvolger John Bouwmans toe. “Dat zie je niet alleen terug in de hybride en elektrische modellen. BMW heeft al jaren de titel meest duurzame autofabrikant ter wereld. Dat is onder meer te danken aan belangrijke eisen die BMW al jaren stelt aan de ecologische balans van onze voertuigen: van de gebruikte materialen en het energieverbruik tot recycling. Zo is de BMW iX bijna volledig recyclebaar, de aandrijflijn van een BMW i4 is 30% efficiënter dan een BMW i3 en de productie van de BMW 4 Gran Coupé met verbrandingsmotor is even sustainable als de volledig elektrische BMW i4.”

Duurzame relatie
Steeds meer relaties van Van Hooff BMW en MINI stellen vragen over duurzaamheid. “We adviseren klanten op maat. Niet alleen over welke auto het beste bij hun wensen en leefstijl past, maar ook over bijvoorbeeld de financieringsvorm. Zo kunnen we relaties ondersteunen bij het maken van de meest duurzame keuze, zowel zakelijk als privé,” zegt Ab. John vult aan: “Zo kan een BMW met verbrandingsmotor de meest duurzame keuze zijn, hoewel dit model niet volledig elektrisch is. Juist in deze veranderende markt heeft de klant meer advies nodig. Bij Van Hooff focussen we al decennia op duurzame relaties met onze klanten, simpelweg omdat we ze dan het beste kunnen begeleiden. Ik ben er trots op dat onze klanten bekende gezichten zien als bij ons komen. Medewerkers boeien en binden is ook een vorm van duurzaamheid.” John is daar een sprekend voorbeeld van. Hij werkt inmiddels 13 jaar bij Van Hooff en groeide door naar verkoopleider en op korte termijn naar directeur.

Gedegen kennis
Er is steeds meer interesse om hybride of elektrisch te rijden, maar mensen hebben ook veel vragen. Verkoopleider Niels Stienen: “Ons team beantwoordt al die vragen eerlijk en deskundig. Niet alleen over de diverse modellen en specificaties, maar óók over bijvoorbeeld laadsystemen, subsidiemogelijkheden en het juiste onderhoudscontract. De ontwikkelingen in de automotive gaan supersnel. Logisch dat we onze medewerkers voortdurend scholen in kennis over de duurzaamheid en de milieubelasting van al onze modellen. Ze hebben de meeste recente kennis paraat en zetten die actief in om onze relaties te ondersteunen in het maken van de meest duurzame keuze. Minstens zo belangrijk is dat onze medewerkers ook zelf hybride of elektrisch kunnen rijden. Deze praktijkervaring is wezenlijk onderdeel van hun advisering. Het inspireert en motiveert al onze medewerkers ook om nog meer te focussen op duurzaamheid.”